۱۳۸۴ بهمن ۱۲, چهارشنبه

۱۳

سلام

زن چيزی بوده که درموردش زياد صحبت شده و زياد هم نوشته شده. درضمن مسئله ای بوده که به عنوان نقطه ضعف اسلام مطرح شده و شما با هر مخالفی که بخوای صحبت کن اولين چيزی که وسط می آره مسئله ی زنِ.
من هم مدت ها فکر می کردم که اين نقطه ضعف اسلامِ و آزادی زن تو اسلام محدود شده و به عبارتی در برابرش احساس ضعف می کردم ولی کمکم دارم به اين نتيجه ميرسم که تمام اين حرفها از آزادی زن خروسقندی بوده و همون حرفهای کليشه ای شده درست بوده.
من به اين نتيجه رسيدم که زن جايگاهش رو داره از دست می ده و داره تبديل ميشه به يه دستگاه سرگرمی٬ اين اتفاق بارها تو تاريخ افتاده ولی اين بار خود زنها و دخترها بطور داوطلبانه به اين سمت پيش می رن و خودشون هم بطور داوطلبانه مخالفان اين فکر رو کنار می زنن.
از لباسهای ورزشی خيلی چيزها رو می شه فهميد. می گن اين برای راحت تر ورزش کردن لازمه و اين جور لباس پوشيدن برای ما حل شده است. ببينم مردها چرا با لباسهای پوشيده تر ورزش می کنن؟ اونا به لباس باز احتياج ندارن؟ نگو فيزيکشون فرق ميکنه که انقدر سواد دارم که بفهمم داری بهونه می آری. اگر تاحالا دقت نکردين یه سرچ بکن ببين چجوريه؟ واقعا بايد اين مسائل رو جدی بگيريم
نگو بابا يارو يه خرمذهبی. فيلم ها که ديگه مشخص تره. چرا بايد هنرپيشه های زن اينطوری لباس بپوشن؟ چرا وقتی يه فيلم اکشن می بينی که و يه زن قهرمانش بايد انتظار داشته باشی يه زن خوشگل و خوش هيکل با يه لباس کاملا جذاب ببينی؟
چرا بايد اکثر خوانندههای زن خوشگل و خوشهيکل باشن؟ يعنی اونايی که اينطور نيستن استعدادش رو ندارن؟ نخير جا برای پيشرفت ندارن. يه خواننده حتی اگر مرد باشه بايد در درجه ی اول خوشگل و خوش هيکل باشه.
چرا تو فيلم های به اصطلاح رمانتيک وقتی می خوان اوج عشق و علاقه رو نشون بدن وارد صحنه های سانسور پذير می شن؟ رد و بدل کردن آب دهان نشونه ی عشق؟ تا اونجايی که من ميدونم وقتی عشق به کمال برسه از خودخواهی به ديگرخواهی می رسه پس چرا اوج علاقه رو بهره برداری و استفاده نشون می دن؟ قبول کن که اين با عشق پاک کاملا در تضاده.
چند وقت پيش يه برنامه تو ام.بی.سی 4 دیدم به نام جو میلیونر! فكر میكنی درمورد چی بود؟
يه پسر پولدار از اول 15 تا 20 تا دختر رو انتخاب می كنه و باهاشون زندگی می كنه٬ مسافرت میره و ... و تو هر برنامه چند تا از دخترها حذف می شن تا در نهايت يه نفر به عنوان دوست دختر مناسب برای آقا باقی بمونه!!! يه كم در موردش فكر كن ببين ارزش اين دخترها تا كجا رفته؟ اين برنامه امريكاييه كه از حقوق بشر و آزادی زن حرف می زنه.
می دونم كه خيلی ها با خوندن اينا ككشون هم نمی گزه و فكر می كنن من يه خرمذهبی هستم و خودشون كه فكرشون روشنه خيلی بهتر می فهمن. ولی از نظر من اينا سوءاستفاده هاييه كه با يه روش كاملا مدرن وارد مخ ملت كردن كه آزاديه و برابری.
يك سال پيش در چنان روزي: اگر قرار باشه دوباره بنويسم، همين نظر رو با ادبياتی جذابتر خواهم نوشت. هنوز فكر می كنم كه بعضي كارها توهين مستقيم به انسانيته.

هیچ نظری موجود نیست: