۱۳۸۴ دی ۶, سه‌شنبه

۷

سلام

چجوری می شه؟ واقعا چجوری می شه که يه نفر می تونه از بدبختی بقيه برای خودش و خانوادش خونه بسازه؟ چجوری يه نفر می تونه با خرج کردن آب و نون بقيه تفريح بکنه؟ چجوری می شه راضی شد که به قيمت بدبختی هزاران نفر خوشبخت شد؟ تو ميتونی؟
مدتی روی اين موضوع فکر کردم چون واقعا برای من گنگ که چجوری می تونن؟ نتيجه مهم اين بود: هيچکس از اون اولش نمی تونست. همه اون اولش براشون عجيب بود که روزی بتونن اين کار رو بکنن. پس چی شد؟ پس چرا حالا ککشون همی نمی گزه؟ مطمئن باشين که همه می تونن برای کارشون دليل بيارن. هيچ وقت اينکه من به اين دليل اين کار رو کردم يا به اين دليل حق با منه نبايد کسی رو راضی کنه. مطمئن باش اون کسی که کثيفترين کارها رو می کنه تونسته خودش رو قانع کنه که اشکالی نداره.
پس راهش چيه؟ من فکر می کنم هر وقت که شک کنی که آيا اين کار درسته يا نه اون کار غلطه! صرف اينکه شک کنی که آيا حق با منه يا نه نشون می ده که حق با تو نيست.
خيلی دوست داشتم که يه سری توجيهات عمومی رو رد کنم ولی فکر می کنم اين کار باطليه چون توجيهات نامحدودن.

هیچ نظری موجود نیست: