۱۳۸۴ بهمن ۲۴, دوشنبه

۱۶

سلام

چند وقتی هست که از ماجرای کاريکاتورها می گذره و فکر کنم کمکم آبها داره از آسياب می افته ولی اثرشون باقی می مونه. من کاريکاتورهای اوليه ( ۱۲ تا که تو روزنامه چاپ شده بود) رو ديدم. حقيقتش اينه که اونقدرها بد نبود و بنيه ش اين بود که محمد(ص) پيامبر جنگ بوده و مسلمانان دين خشنی دارند. البته من با اين ديدگاه مخالفم و دارم فکر می کنم که در مورد اون بعدا بنويسم. ولی اين کارهايی که انجام دادن اصلا اخلاقی و اسلامی نبود ٬ فقط اسلام رو بد نام کردن. شک ندارم اينها همون خوارجی هستن که با علی(ع) جنگيدن و خودشون رو از علی مسلمون تر می دونستن.
اينها از کافرين و مشرکين خطرناکترن و همينها هستن که دين رو از بين می برن، وگرنه به قول شريعتی اسلام هيچ وقت در نبرد رو در رو شکست نخورده (چه علمی چه عملی) هر بار که اسلام ضربه خورده جای پای افراد تندرو و بیفکر بوده.
البته اين مسئله رو فراموش نکنيم که ايران تاخير فاز داشت. کاريکاتورها چاپ شد و بقيه اعتراض کردن و شلوغ کردن و 2-3 روز مسلمانهای ديگر کشورها تجمع کردن بعد از 2-3 روز ایران هم راه افتاد و یه عده رفتن تجمع اعتراض آميز و يه عده به اونا اضافه شدن و بعد هم برای اينکه کم نيارن آتيشش رو تند کردن. هميشه همينه اونايی که عقب موندن سعی می کنن با تندرويی خودشون رو به جمع برسونن ولی از اون ور می افتن تو چاه.
بايد اين رو هم بگم که بعد از اعتراض مسلمونها و تجمعشون و در مواردی حملشون يه موج موضعگيری تو اروپا راه افتاد که باعث شد يه سری احمق که از خودشون فکر ندارن و دنباله رو هستن (در واقع عقب مونده هايی که سعی کردن خودشون رو برسونن ولی از اونور افتادن) يه سری کاريکاتور تو وبلاگ و سايتهای اينترنتی زدن که واقعا افتضاح بود. از اينکه لفظ کاريکاتور رو به کار بردم عذر می خوام. در واقع بازتاب ذهن کوچيک و خاليشون بود که اون گند رو زدن.
به هر حال من با اعتراض موافقم و در واقع ايران بايد همون روز اول اعتراض می کرد نه اينکه منتظر بمونه ببينه بقيه چيکار می کنن (خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو) و وقتی از کلی بودن حرکت مطمئن شد شروع بکنه ولی اعتراض با اونی که انجام شد فرق داره. اونايی که تو سفارت بودن هيچ ربطی به کاريکاتورها نداشتن که بخوان بهشون حمله کنن و اونا رو بترسونن. چه بسا افراد سفارت آدمها معتقدی بودن و به پيامبر هم احترام می ذاشتن. اين مثل اين ميمونه که فلسطينی ها بيان به ايرانی ها حمله کنن که وزير جنگ اسرائيل ايرانيه!!!!!
اين حملات باعث شد که اونايی که تو درستی کاريکاتورها شک داشتن و اونا رو يه سری تصوير بی ارزش می دونستن بهش اعتقاد پيدا کردن و ازش دفاع کردن. آهای تويی که اينو ميخونی و کيف می کنی بايد بگم آزادی بيان با توهين فرق داره و اين چيزها رو نميشه با آزادی توجيه کرد. ما موجودات اجتماعی هستيم و داريم با هم زندگی می کنيم و اين يعنی هر کاری دلت ميخواد نمی تونی بکنی. نمی تونی تو صورت يکی تف بندازی و بگی دلم خواسته. نميتونی به يکی فحش بدی و بگی دلم خواسته. نمی تونی يکی رو مسخره کنی و بگی دلم خواسته.
اين يه اشتباه دو طرفه بوده که هر دو طرف توش تقصير داشتن ولی من از مسلمونها انتظار بيشتری داشتم چون اروپاييها رو دارای فکر مستقل نمی دونم و اعتقاد دارم که بز اگه کتاب رو بخوره قابل سرزنش نيست.

يك سال پيش در چنان روزی: آه ... در برابر اين گوسفندها فقط می شه آه كشيد. كی به جايی ميرسن كه حرف هر چوپوني رو
قبول نكنن؟

هیچ نظری موجود نیست: